torsdag 7 maj 2015

Tunga ben..

Igår var det tunga ben. Två långpass på 3 dagar tar ut sin rätt. Jag körde min snabbrunda på ca 6 km och det gick till slut helt ok. Första 4,5 kilometrarna var tunga och svåra att hålla under 158 i puls men sedan skippade jag pulsen och drog på de sista 1,5 kilometrarna i 4:00-4:40 fart.
Det kändes faktiskt riktigt bra så snart kan jag nog hålla ett par kilometer till i denna absurt snabba fart.


Igår såg jag att Elfsborgs guliganer skulle ut den 22 Maj på årets cykeltur för att samla in pengar till cancer fonden. Färden går till Åtvidaberg ca 25 mil från Borås.
Tyvärr kommer jag inte vara med i år heller då jag är på semester på Kos och tränar skiten ur mig.
Jag såg dock sedan att det skulle ta 3 dagar så turen är nog inte tänkt som ett träningspass utan mer som en kul grej för att röra sig och samla in lite extra slantar till Klas Ingessons cancer fond.
Jag får helt enkelt vänta tills den 5:e Juli och cykla ner till Falkenberg istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar