onsdag 13 maj 2015

Kransmossen i regnet.

Igår sprang jag 14 km på Kransmossen. 10 km grön bana och sedan 4,4 km gul-vit bana.
Det var verkligen svårt att få ordning på pulsen. Det gick säkert 5-6 km innan den stabiliserade sig.
Kanske måste jag börja ännu långsammare de första 10-15 minutrarna.
Nu springer jag på tills pulsen ligger på 150-160 och försöker ligga i det tempot men allt som oftast tar pulsen helt plötsligt ett skutt på upp till 170 och då måste jag nästan stanna för att få ner den igen.
lite knepigt att få till det där.
Måste helt klart få bort tidsstressen. Försöka tänka att även om jag ska ut på en 10 km runda så kommer den inte ta 1h utan 1,5h, men att få in det i skallen är inte helt lätt. Man vill ju ta vara på träningstiden på bästa sätt. Inte hålla på att värma upp hur länge som helst.




















Finns väl tyvärr ingen genväg här utan det bli till att "löka" ordentligt den första halvtimman och sedan börja passet. Kan ju gå att få in lite andra övningar som höjer pulsen lite snällt kanske. Möjligen kan man variera med styrkeövningar och långsam jogg för att öka pulsen på ett bra sätt.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar