måndag 11 augusti 2014

Mycket osäker form.

Nu är det 13 dagar kvar till ironman i Köpenhamn och jag har igentligen inte en aning om hur formen är. Sprang 10 km i helgen och fartmässigt sett kändes det bra men efter 7-8 km fick jag känningar i låret och nu ömmar det i baksida lår. Troligen inget farligt alls men man blir ju lite orolig när man går sönder efter 10 km löpning.
Har bestämt mig för att träna väldigt lite sista månaden och det har bara blivit ca 10 timmar träning de senast  två veckorna. Planen är att bara underhållsträna nu så kroppen är tipptopp tills start.


Jag var på EKG test idag på hjärtmottagningen och allt såg bra ut. Puls på 48 och kurvorna var fina och precis som de skulle. Det är nu över 1 år sedan jag fick hjärtrusning sist så kanske har det fixat till sig av sig själv.


Jag börjar bli lite lätt nojig för det mest just nu. Det som både är roligt och skrämmande är att det är lite som att göra det för första gången igen då jag inte upplevt någon tävlingspuls alls i år.
Det som känns tryggt är att jag vet att jag kommer klara det på ett eller annat sätt. Det som är nervöst är att jag gärna vill ner mot sub 12 och just den delen kan gå helt galant om allt vill sig väl eller så går det totalt åt fanders.
Börjar dessutom fundera på planen gällande rödbetsjuicen. tyckte jag hade en glasklar plan men nu hör man lite här och var om andra rön om hur man ska ladda med betorna.
Blir nog en variant. har två flaskor så jag fördelar nog upp dessa på 3-4 dagar och tar en lite större dos på tävlingsdagen.



1 kommentar:

  1. Oavsett så ska det bli jäkligt kul. Visst funderar man en massa om hur träningen varit och vilken form man är i, men det ger sig om några dagar. :-)

    Jag kommer gå loss på rödbetorna 4 dagar innan. :-)

    SvaraRadera