måndag 4 augusti 2014

För mycket fotboll....

I helgen hade  jag uppstartshelg med fotbollslaget. 4 x 2 timmars pass på två dagar. Naturligtvis höll jag i kondition och styrkepassen. Intervall blandat med vanligt styrka var melodin. Jag var även med på matchspelet så sammanlagt blev det 4-4,5 timmars hård träning i helgen.
Detta har medför att jag har träningsvärk från hell i vader och lår nu. Kroppen är helt klart inte van i att springa så många timmar på mjukt underlag i fotbollsskor. Hoppas det har släppt lite tills i morgon så  jag  åtminstone kan simma lite och komma i gång igen.
Det var hur som helst riktigt roligt och lite ont har ingen dött av.

Börjar bli lite nervös inför Köpenhamn nu måste jag medge. Känns inte alls som det är andra gången jag ska göra en Ironman. Det hade inte alls varit fel att ha 3 månader till på sig istället för 3 veckor.
Nu är det inte mycket jag kan göra förutom att hålla igång och ladda som en galning .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar