söndag 6 juli 2014

Ironman Köpenhamn

Idag så var jag och familjen i Köpenhamn. Vi tog det som en kombo. Jag fick cykla delar av cykelbanan som Ironman kommer att köras på och familjen fick bada vid badplatsen som simmet kommer gå på.
Det var lite lurigt att cykla inne i centrala Köpenhamn. Mycket stop och navigerande för att komma rätt men efter någon mil  så började landsvägen. Den var helt hysteriskt snabb längst kusten och jag hade lite medvind och allt kändes helt fantastiskt i 30 graders hetta.
Tyvärr missade jag avfarten i Humlebäck och fortsatte mot Helsingör så det blev lite felkörning där. Då det tog lite längre tid i stan att komma ut samt min lilla felkörning så var klockan för mycket för att köra hela banan så jag vände bara och körde samma väg tillbaka i motvind denna gång :(
Jag missade även den lilla backen som finns i banprofilen, skulle gärna känt på den lite men man kan inte få allt. Mycket nöjde med cyklingen i stort men måste komma ihåg att hålla igen lite även om det går lätt. Jag körde på som fasen i dag för att se hur länge det skulle hålla och det gick hålla ca 37km/h i 30 km sedan började jag stumna. På tävling kanske det gått hålla ut 50 km men väggen kommer nog där ungefär. Planen blir att hålla ca 33-34 km/h första varvet och sedan dra på kuststräckan och sedan dra ner på tempot de sista 4-5 milen. Kanske snittar jag 32-33 på detta sättet.
Skönt att fått känna lite på banan ialla fall, hoppas bara att vi slipper köra på cykelbanan för den var jäkligt gropig och dålig.

I morgon blir det kanske OW banan om vi bestämmer att åka in till Köpenhamn igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar