onsdag 18 juni 2014

Testrundan med nya sittställningen.

Jag modifierade min cykel lite igår med ny styrtapp samt sadelstolpe från min mountainbike som gjorde att jag kom fram de 2 cm som var tanken.
Killen i cykelaffären var inte alls nöjd med att sälja en ledad styrtapp, han tyckte den var jätteful och förstörde utseendet totalt men när jag sa att jag skulle ha tempopinnar på också så mumlades det om att det nästan inte kommer att synas då som tur var.
Jag hade lite fotbollsträning innan jag begav mig ut på min testrunda på ca 47 km. Kände av min muskelbristning lite i låret men inte mycket.
I början av rundan hittade jag absolut mera watt och driv, detta var utför och ganska platt men redan i första backen kände jag att det var lite dåligt med kraft under huven. Jag kämpade på och tänkte att är det testrunda så är det och då måste jag ligga på. Det slutade med att jag hade 32,6 i snitt mot 32,9 för en vecka sedan. Lite besviken över resultatet rullade jag hem den sista biten och slutade på 29,6 över 47 km mot 30,5 förra gången.


Slutsatser:
* Kan ha öppnat för hårt
* Hade ätit dåligt under dagen.
* Träningen innan slet mer än jag trodde.
* Troligen var inte vänsterbenet med riktigt då jag har värk i låret idag.


* Nya aero-ställningen belastar ryggen mycket mindre men nacken tar stryk istället.
* Oroväckande värk i vänsterknät som jag förra gången blev av med då jag höjde min sadel.


Lite orättvist att göra en bedömning om sittställningen ännu tycker jag men det jag känner spontant är att jag sitter bättre och kan nog hålla farten upp längre tid. Tror det kan bli bra när jag övat på att stirra mer asfalt utan att böja upp huvudet så mycket, samt fått in tramptekniken lite mera.


Synd att jag inte fick någon halleluja upplevelse och körde typ 3 km fortare men det kanske kommer vet vet :D...kan ju vara så att jag bara behöver cykla mera, det låter ju inte helt orimligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar