tisdag 10 juni 2014

Sim och fotboll

Igår körde jag ett kvickt lunchpass i basängen och sedan ett fotbollspass på kvällen.
Jag skulle ju inte vara med hade jag lovat mig själv men när det till att börja med bara dök upp 3 st på träningen insåg jag att jag troligen måste vara med lite. Det slutade med att vi blev 8 med med mig så det blev en helt ok träning trots allt.
jag lyckades med bedriften att INTE slå upp framsida lår denna gången men däremot fick jag bolldjävlen på samma ställe på högervaden. två gånger. Grabbarna skjuter ju inte direkt löst längre så nu sitter jag och ojjar mig över vaden istället. Fotboll måste ju vara en av de mest skadedrabbade sporterna som finns.
Tvära vändingar, plötsliga maxlöpningar, stenhårda bollar som träffar överallt på kroppen (fick en på kinden igår också..väldigt oskönt) plus att det är en kontaktsport med en hel massa bök på överkroppen och huvudet. Rena MMA för fanken.


Idag blir det lite cykling om inte något annat kommer ivägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar