måndag 2 juni 2014

Gör samma djävla misstag IGEN...

Jag fick en sträckning eller liknande i låret för någon vecka sedan och var lite orolig att det skulle vara något allvarligt. Skadan uppstod då jag tog i lite extra för att springa efter en boll på fotbollsträningen. Det tog ett par dagar med hästliniment, simning och vila sedan var det så gott som över. Vad gör jag då? Jo jag är med på grabbarnas träning igen och skjuter ett skott helt ouppvärmd och vad händer då ? Samma sak naturligtvis!!! Nu sitter jag här och lipar över att jag har ont i framsda lår igen. Fy fan va dum jag är, att jag inte lär mig.
Jag vet nu att det bara är att ta det lugnt ett par dagar så går det över men det är ändå surt.




Summering av månaden.
Varit upp och ner. Jag tränade inte på nästan 2 veckor så de 19 timmar jag lyckades skramla ihop får jag vara nöjd med.




Vid denna tiden förra året hade jag tex cyklat ca 40 mil totalt, i år har jag cyklat 85 mil så det är klart positivt. Jag ligger dock långt efter i löpningen. Jag ska inte göra samma misstag som förra året och fokusera bara på cyklingen och låta löpningen lida. I år är det skärpning som gäller och från och med denna veckan ska jag komma upp i minst 40 km varje vecka. Kan jag bara hålla det samt ligga i lite i cyklingen så kommer det bli riktigt bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar