måndag 30 juni 2014

Äntligen ett riktigt Långpass!

Jag stack ut på en löptur igår som slutade med 21 km. Äntligen fick jag till ett ordentligt långpass.
Jag var lite orolig då det gick så himla dåligt sist jag var ute. Då sprang jag 7,7 km och hade ont i benen i flera dagar efteråt.
Igår bestämde jag mig för att ta det riktigt lugnt från början och springa i 6:00 tempo i ca 10-12 km men när jag nått detta målet kände jag att benen var oförskämt fräscha och det kan man ju inte missa så jag fortsatte och till slut blev det en halvmara på 2:03:10.
Helt ok tid med tanke på att jag höll igen i stort sett hela tiden. Så djävla skönt att känna att löpningen inte är helt ursunkig. Nu kan jag i alla fall ha ett realistiskt mål att komma in på någonstans mellan 4 och 4,5 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar