fredag 23 maj 2014

Varit en mycket bra vecka..

Det har varit en mycket bra träningsvecka så här långt. Nästan 6h på fyra dagar är riktigt bra för min del, dessutom är det ju tre dagar kvar på veckan där man kan få in långpass på både cykel och löpning. Benen är lite lätt mosiga men inte värre än att det går att köra lite lättare pass.
Kan jag få till 10-12 timmar denna veckan så kommer jag vara riktigt nöjd och det tror jag faktiskt att jag klarar om inte livet i övrigt kommer och lägger fälleben. (Heter det fälleben? Ser helknasigt ut när jag skriver det :D)


Jag trodde att jag skulle tappat ordentligt nu efter sparsam träning under två veckor men det verkar faktiskt som jag är på ungefär samma nivå som innan. Det gör gött för självförtroendet att känna att jag inte tappat utan bara kan jobba vidare.


Igår kom jag iväg på lite simning i utomhusbasängen på Alideberg i Borås. 1000m på lunchen blev det. 1000m är ju igentligen ingenting om man snackar simning men det var mest för att komma igång och känna på det igen. Hur skönt som helst att simma utomhus även om det var i bassäng.
Det borde nog gå att simma i sjön snart också, då gäller det bara att bli av med sjömonsterskräcken igen......


Det mesta är helt ok nu träningsmässigt förutom att jag gått upp i vikt av någon anledning, Jag tycker inte att jag äter annorlunda än tidigare men ändå så visar vågen 2 kg mer än vanligt. Jag ser även detta på magen då bilringen blivit en aning större. Jag hatar verkligen fläsket som ligger runt magen. Jag ser fan inte klok ut. Smal i övrigt med klen bröstkorg och så en bilring på det.
Kan jag nu få till mina 10-12 h i veckan så borde ju det rätta till sig lite tycker man men troligen kommer jag se ut som ett ufo framöver också.
Det handlar ju naturligtvis om ren fåfänga men om man äter ok, tränar som en tok så borde man ju få lite "cred" för det. Undrar hur de som inte har någon mage tränar,äter ? 20h i veckan och lever på tonfisk ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar