söndag 13 april 2014

Långpass på racern.

I går blev det nästan 12 mil på cyklen. Jag körde sjuhäradsturen för första gången i år. Det var nog lite väl tidigt att cykla denna då det var ganska mycket skit på banan samt att vissa avsnitt var det grusväg..inte om med racerhoj.
Jag cyklade i en oval runt om Borås och hade ta mig tusan motvind i 10 av de 12 milen. Helt galet, Motvind gör mig så fruktansvärt omotiverad. Jag ville bara kliva av efter en 6-7 mil. Jag kämpade på i alla fall och det var väldigt skönt att komma hem kan jag säga.
Gött att fått till ett pass som tog dryga 4,5h. Medelpulsen låg på fantastiska 150 slag. Detta innebär att jag har ca 15 slag till att komma upp i när det väl gäller. Snittet låg på strax över 26 men utan motvind hade jag legat 2-3 km högre samt haft ännu lägre puls.
Det går verkligen åt rätt håll nu.

1 kommentar:

  1. Skoj att se att det går framåt. Motvind är kasst. Cyklade också 12 mil idag men hade 14 st till i klungan som kunde hjälpa till att dra. Det underlättade.
    Kör hårt.

    SvaraRadera