tisdag 8 april 2014

För snabbt långpass...

Igår var det dags för ett lite längre pass enligt planen. Det var fint väder och förutsättningarna var jättebra. Jag hade laddat för dessa 90 minuter hela dagen så jag såg verkligen fram emot att springa lite längre.
Liksom i Fredags så tyckte benen att det skulle gå lite fortare så jag körde på bara. Det slutade med att jag sprang 13 km med 5:35 i snitt och avslutade med 2 km nerjogg.
Idag känner jag verkligen att jag inte skulle tryckt på i början av passet. då låg jag på ca 5-5:10 fart och det är nog det jag får betala för nu.
Jag borde hållit mig till planen på 6:00 fart men är huvudet dumt får kroppen lida, så enkelt är det.


Det som känns lite skönt är att jag hade mycket mera att ge och att pulsen håller sig lugnare än på länge, så jag börjar faktiskt tro lite på att jag kan komma i någon slags för till GBG-varvet.
Under 1:50 borde inte vara omöjligt om jag bara ligger i och kör långpassen lite långsammare framöver.


Benen är ömma, höften stel och vaderna stramar. Jag börjar bli gammal...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar