söndag 23 mars 2014

Premiär pass cykel

Igår var det premiärpass för racern. 93,8 km blev det till slut. Kändes jäkligt gött och lätt till Vårgårda, tog en korv och tyckte livet var ganska härligt sedan vände jag hem och mötte vinddjävlakukhelvetet. Det som hade gått så bra tidigare blev nu bara till misär. Knappt styrfart hem, kraften tog tvärslut, benen stumnade totalt och det mesta var skit.
Det var ingen rolig känsla jag kom hem med men efter en stund sansade jag mig och var nog lite nöjd med att ha avverkat lite över 90 km ialla fall. Inte helt sopigt för att vara första cykelpasset.

Idag har jag sett min minsta son vinna sin andra brottningstävling i livet och jag har varit och titta på Elfsborg när de slog Häcken hemma i svenska cupen. Totalt sett en mycket bra dag men tunt med träning. Jag belönade mig själv med envilodag då jag tränat 9 dagar i rad nu med cykelpasset som kronan på verket. Kan ju vara bra att vila lite också har jag hört.

Summering denna veckan blev helt klart godkända 8h och 20 minuters träning. Mycket skönt att vara igång igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar