torsdag 6 mars 2014

Intro Crossfit

Igår testade jag Crossfit för första gången. Jag var med på ett intropass för att lära mig lite grunder.
Vi körde runt med lite vanliga övningar i form av armhävningar, situps utfall etc...vanlig cirkelträning typ.
Vi gick sedan över till skivstången som om jag förstått det hela rätt är en central del i Crossfit.
Tre olika övningar med denna i ca 25 min och sedan var det slut.


Jag är lite tveksam till denna formen måste jag säga. Jag fick mina föraningar gällande skaderisken skaderisken men det var faktiskt roligare än jag tänkt mig.


Hålla på att slita i en skivstång på fel sätt med mycket tyngder på är att be om att få skador och varför riskera det när det finns andra sätt att träna samma sak på som inte är lika stor risk att få skador på.
En sak som är "coolt" är ju att man kan lasta på ganska mycket tyngder och ändå utföra övningarna så man känner sig lite stark helt klart.


Jag kommer nog hålla mig till Crossfit Light i form av X-fit istället, eller som man skulle sagt på 90-talet cirkelfys.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar