tisdag 25 mars 2014

Det lossnade lite...

Igår var jag lite seg så det blev inget morgonpass och jag var även slö när jag kom hem från jobbet men då kläckte min sambo den snälla frasen. - Du ser lite fet ut. WTF!!! På med springkläderna och ut direkt bara. 10 km avverkades på 54 minuter. Kändes helt ok. Jag sprang 2 km i ca 4:50 tempo och resten o ca 5:30. Det är fortfarande ganska jobbigt men det känns ändå som jag förbättrar mig hela tiden just nu. Fullt ös med rätt laddning så kan jag nog ligga på 50-51 minuter på milen.
Ingen raketfart men det är bara att inse att det tar tid att komma tillbaka till någon slags löpform.
Om jag ger det 1 månad till så borde jag åtminstone ligga på sub 50 på milen och det får jag nog vara nöjd med i detta läget. Sedan är det bara att hålla i detta till Augusti.


ps. jag kom upp på morgonen för 4:e gången idag. 6 km så där bara.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar