tisdag 10 december 2013

Yoga för första gången.

Igår testade jag på Yoga för första gången och jag måste nog säga att träning var det nog inte. Däremot var det ett skönt "må bra"pass. Det var lugnt och avslappnat med övningar etc som gick i makligt tempo.
Kanske fick jag inte ut så mycket av detta passet då det var första gången och de jag talat med som varit på Yoga lite oftare säger ju att det blir jobbigare ju mer man kommer in i det.
Det är säkert sant att det är så men personligen så har jag ingen lusst att lägga ner 1 timma på att mysa och sträcka på mig utan det får nog bli löparband eller spinning för min del.
Möjligen kan det bli något mera Yogapass om man ändå ska ha en vilodag men känner för att ha igång kroppen lite.
Roligt att ha provat på men jag fastnade inte för denna formen av "träning".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar