måndag 9 december 2013

Mycket löparband nu.

Just nu känns det som om det bara blir löparband. Jag har kört 5 km löparband säkert 10 ggr de senaste veckorna. 5 km är ju bättre än inga kilometer och det börjar faktiskt märkas lite på apparaten att jag kan höja farten utan att pulsen sticker iväg.
Jag har kört helt utan något mål med farten och bara kört på att känslan ska vara bra samt att pulsen ska hålla sig hyffsat jämn.
Idag när jag sprang så kunde jag köra i 5:30 fart med ganska låg puls och ansträngninsgraden var inte speciellt hög. Jag kan springa fortare men då kommer pulsen gå upp rejält och jag vet inte om effekten blir så mycket bättre.
Planen är att köra på som jag gör nu i lite över lunkfart och sakta höja farten. Blanda detta med något backpass samt intervallpass.
Det hade ju varit optimalt att även få till ett långpass i veckan men det verkar helt kört. Jag kommer inte upp i tid helt enkelt. När jag väl tagit mig upp så är det alltid någon familjegrej som kommer i mellan så långpassen kommer nog lysa med sin frånvaro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar