lördag 9 november 2013

DNF 6 -Timmars gick år helv....

Idag var det dags för 6- timmars i Borås igen. Jag hade ganska låga förväntningar om tider etc men tänkte nog att nära förra årets resultat på 54 km borde ju kunna vara möjligt...dumma jag.
Vis av erfarenheten med regn och kyla förra året packade jag ner 3 extra skor,strumpor och allt annat som behövs för regn.
Jag har tränat tokdåligt efter Kalmar och det fick jag betala för idag.
Jag klev av lite efter 3 timmar, då hade jag sprungit med 180 puls i sort sett hela tiden. Jag sänkte farten hela tiden men pulsen låg i stort sett konstant på 180 så det var bara att ta beslutet att avbryta.
Jag hade kunnat kämpa i något timma till men med hög puls, regn, kyla och smärta i både höft och knä så kändes inte beslutet så svårt.
Tråkigt att bryta men man får väl helt enkelt inse att det går fan inte ställa upp i sådana här tävlingar på gamla meriter utan det krävs ju faktiskt lite träning också :D

Det positiva i allt är att jag fick en behövlig motivations boost så helt dåligt var min DNF inte.´

Var nere på Onyx idag och ska provträna där en vecka så nu blir det full rulle för att utnyttja gratisveckan fullt ut. Det kommer bli minst fyra pass då min sambo också tränar där så vi tänkte testa att köra lite ihop.

Nu djävlar ska jag igång igen.!!!

2 kommentarer:

  1. Skönt o se att fler bröt ;)
    Skämt o sido, 6-timmars är inte lätt o speciellt när man inte tränat innan.

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med DNF, men smart.
    Själv blev det DNS ha ha

    Bara att kämpa på.

    SvaraRadera