fredag 8 november 2013

6 Timmar skoj i Borås

Jag är mitt uppe i min sämsta period rent träningsmässigt sedan jag började att träna för ca 3 år sedan. Det är som luften bara gått ur hela kroppen efter Ironman i Kalmar.
Rent fysiskt känns kroppen jättebra. Jag har inga skador eller någonting utan allt är helt ok men motivationen är totalt borta.
Det kan hända ibland att jag blir så där härligt motiverad och känner att nu jäklar ska jag komma igång igen men sedan kommer man hem till mörker och regn och då är det kört igen.

Det dumma är ju att jag vet att det är "bara" att komma ut så löser det sig sedan men tyvärr finns det 1 miljon anledningar till att inte "bara" komma ut.

Jag tänkte ialla fall kickstarta och springa 6 - timmars i Borås på Lördag. Förhoppningsvis får jag mig en genomkörare som gör att motivationen kommer tillbaka.

Det kommer garanterat att göra ont efter 3-4 timmar och jag kommer hata mig själv och lova mig själv att aldrig springa en meter mer men belöningen efter att man klarat något som ligger utan för ens egen zon alltid obeskrivlig och det är det ruset jag längtar efter.

4 kommentarer:

  1. Härligt att du kommer till start Tommy. Började bli lite orolig när jag inte hört något från dig på ett tag.
    Får nu verkligen hoppas att motivationen kommer.
    Ses i morgon. o lycka till!

    SvaraRadera
    Svar



    1. Tommy8 november 2013 12:53

      Det är ju synd att bryta en tradition. Jag får helt enkelt lunka på och det är ju faktiskt inte värre än att man kan kliva av när som helts och sätta sig i bilen till Dalsjöfors igen :D

      Radera
  2. Lycka till !
    Själv har jag också haft svårt att komma igång, det har varit diverse förkylningar, halsont och nu feber denna veckan... Men det ska väl ge sig snart hoppas jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kryar på dig. Du får ta Borås nästa år istället.

      Radera