onsdag 11 september 2013

Snabb distans.

Idag gjorde jag ett sista test för att se om jag ska göra en DNS på Kretsloppet. Det lutar åt det faktiskt. Jag sprang 8 km idag och flåset finns där men det finns inte tillräckligt med tid. Jag sprang 4 km på ca 19 idag och landade 5 km på under 24 min. Det börjar ta sig lite men jag hade nog behövt en ca 3 veckor till för att få upp någon slags fart så jag hade kunnat hota mitt PB på 46 min från förra året.
Kroppen är precis tillbaka och nu kan jag börja köra ordentligt igen men det får bli lite fokus på 6 timmars i November istället. Det finns ju lite tid att vinka på tills dess ialla fall.
Kanske är löpformen inte så dålig som jag trott tidigare. Tiderna säger ju något annat så det får man väl ta och lita på. Det är ju inga skryttider direkt men i mina mått mätt så är det ändå hyggligt.
Med lite kontinutet i löpningen så kommer jag ligga på 47min/10 km ganska snart.
Mitt stora mål är ju att komma ner på 40 minuter men det känns helt omöjligt nu. Det kommer krävas väääääldigt mycket för att jag ens ska snudda på den tiden men först ska jag ner på 45 som känns lite mer rimligt och det borde jag fixa på några månader. Sedan kommer ju all annan träning med simning och cykling i mellan också så 40 minuter är nog en utopi.

3 kommentarer:

  1. Klart du ska springa Kretsloppet!!
    Om du nu inte fixar en bra tid så blir det ju ändå ett bra träningspass.

    SvaraRadera
  2. Simning och cykling, innebär det att du kommer träna inför Ironman nästa år (eller kortare distanser)? Vore roligt att följa din träning och få lite tips på vägen. /Jeanette

    SvaraRadera
  3. Jo tyvärr blir det DNS, känner att jag precis börjar komma tillbaka lite och fresta på med 10km blodsmak lockar inte alls just nu. Vet ju hur det blir när man väl står där....då blir det ju inte söndagslunk liksom :),
    Jag har inga direkta triathlon planer för nästa är. Kanske blir det Challenge i Amsterdam men inget bokat ännu. Kan även bli så att det bara handlar kortare distanser något år eller så men Simning och Cykling kommer def. stå på schemat

    SvaraRadera