måndag 9 september 2013

Kroppen är hel igen...

Äntligen kan jag konstatera att kroppen är på gång igen. Idag har jag en puls på 48 när jag sitter ner som vanligt. Detta är den lägsta puls jag haft på 6 månader.
Förmodligen har min fina låga puls något att göra med att jag blev påkommen igår med snusandet så jag har vait snusfri nu i ca 20 timmar och det gjorde tuydligen 15-20 slag. Jag vet ju sedan tidigare att pulsen alltid går ner 5-10 slag när jag lagt av att snusa men aldrig så mycket som 15-20 slag.
Är kanske lite väl nojjig när det gäller pulsen men jag är övertygad om att den kan ge en en ganska bra överbild hur det står till där inne.
Måste ju helt klart ut ock köra lite hårdare idag nu när värdena säger att det är ok. Nu finns liksom ingen bortförklaring längre, inget "kroppen måste vila" tjaffs.
Det får bli 10 km i ca 5:15 fart. Klarar jag detta utan att må pyton så friskförklarar jag mig själv :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar