torsdag 5 september 2013

Intervall eller nåt sånt......

Idag kom jag äntligen ut på ett kort löppass. Värmde upp 1,5 km och sedan körde jag någon form av intervall eller nåt liknande. Första kilometern gick på 6:09,andra 5:35, tredje 4:57 och fjärde 4:49 sedan gav jag upp och lunkade hem igen.
Jag har tappat flåset totalt. Det är ansträngande i 6 fart, jobbigt i 5:40 och olidligt i 5:00 fart.
Jag har ju mina aningar om att det hänger ihop med att min vilopuls ligger på stadiga 20-25 slag över mot vad den ska göra och fömodligen så släpper det när pulsen går ner igen.

Det tråkiga är ju bara att benen känns hur fina som helst. Innan var det musklerna som sa ifrån men nu är det helt klart flåset som sätter begränsningen. Vet inte hur länge man ska gå och ha det så här. En del pratar ju om att det kan ta 3-4 veckor att återhämta sig från en mara, vad tar det inte då att återhämta sig från en ironman?

Mycket gnäll blev det nu men det är så jäkla frustrerande att behöva gå på halvfart hela tiden. Känns inte som det ger någonting.

En positiv grej är att idag vägde jag 69,9 kg. Det var ett tag sedan. Kan jag få ner vikten 1-2 kg till så är jag helt klart i bra form rent viktmässigt i alla fall.

Får väl helt enkelt bara gneta på och köra lunktempo tills det släpper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar