måndag 30 september 2013

Idag var jag ute och premiär körde mina carbonhjul. Var väldigt sugen på hur detta skulle gå. Drog iväg 1 mil till Borås för att sedan försöka ligga på lite på Triathlon i Borås banan.
Jag måste vara ärlig och säga att jag märkte ingen större skillnad.
Detta var första gången på 1,5 månad som jag cyklade så det spelade säkert in samt att jag fick lite känningar i ena knät i slutet och det brukar betyda att sadlen inte är perfekt inställd.
Jag kände att jag inte fick ut så mycket kraft som jag ville i pedalerna så jag kanske inte ska göra några stora växlar gällande hjulen. Dessutom var det kallt som attan och tårna var stelfrusna.
Om jag lägger ihop alla dessa fakta så kanske det inte var så dåligt trots allt :D
Jag hade ett snitt på 29,8 km på 18km. Inte alls imponerande men det var vad jag mäktade med idag trots finhjul.
Det jag märkte var dock att accelerationen var betydligt bättre samt att det rullade på bättre så fort det var lite nerför. Tror nog att det är så att ju bättre cyklist du är desto större effekt har carbonhjulen. Måste nog upp på minst 35km/h innan det ger något kontra vanliga hjul.
Till våren ska jag sätta på andra bromsklossar också, jäklar vad det tjöt och luktade bränt när vanligt gummi ska bromsa carbon :D




Matlista:

2 Nävar grönsaker
20 g fetaost
1tsk pinjenötter
15 macademianötter
1 tallrik fil
5 koppar kaffe
2 tsk nyslungad honung
1 mugg te
1,5 dl äggröra
2 bitarfläsk
1 tjock amerikansk pannkaka
1/2 tsk sirap
1 glas mjölk
1/2 Rågbulle
1 tsk smör
2 rutor mörk 74% choklad
4 st chips
1 saltlakris från gottoblandat
1 stort kycklinglår
20g sötpotatis
20g morot





Mått 2013-09-29

Vikt: 68,9 kg

Bröst: 91cm -3cm
Mage: 91cm -1cm
Lår: 52 -1cm
Vad: 35,5cm sammma
Arm: 29 cm -1cm
Hals: 40cm samma
Höft: 91,5cm - 1,5 cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar