söndag 15 september 2013

14 km utan pulsklocka.

Jag trodde jag laddat min pulsklocka igår men tydligen hade något fuckat upp för när jag skulle ut idag så var den stendöd. Jag hatar verkligen att springa utan klocka. Jag tycker det är oerhört motiverande att hela tiden ha stenkoll på tiden/pulsen/hastigheten. Nästan så jag ställde in passet men jag kände att jag helt enkelt var tvungen att springa idag då det var 13 grader och lite lätt duggregn.  Jäkla gött att springa när det inte regnar men ändå kommer små små regndroppar.
Jag körde min vanliga rutt på totaltråkiga banvallen. Jag inbillar mig att ju tråkigare banan är desto mer "skalle" bygger jag. Man måste ju vänja huvudet med att det inte bara är kulskoj hela tiden utan att det faktiskt är ett himla malande 80% av tiden.
Det blev 14 km i det mystempo som kroppen tyckte var ok. Det gick nog i ca 5:30 eller något sådant så det var ett helt ok pass.
Jag kände helt klart av Fredagspasset fortfarande men jag ändå helt klart på gång. Får jag bara till den där jäkla viktiga kontinuteten i löpningen så ska jag nog vara i helt ok form till 6-timmars.

I morgon bli det 1,5 timmar med simdrilling med SOK. Det är nog lite riktig simträning som behövs för att det ska släppa lite tror jag. Svårt att motivera mig att köra hårt ensam men i grupp brukar det gå bättre.

Summering v37

Simning: 1750m 40 min
Cykling: 0 min
Löpning: 34km 3h 7 min
Summa: 3h 47min

Ingen toppenvecka men jag är igång ialla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar