tisdag 20 augusti 2013

Vad händer nu då?

Efter ett års för mig mycket tränande så mynnade allt ut i Ironman i Lördags men nu då? Känner mig helt tom och vet inte vad som ska motivera mig att träna.
Jag räknade ut att jag tränat ca 270 timmar sedan Augusti förra året. Jag hade ju då ett tydlig mål med träningen och det var relativt lätt att ta tag i träningen efter de svackorna man får. Jag måste helt enkelt komma på ett mål som kan sätta fart på kroppen igen.
Jag vill göra fler ironman men nästa år blir det nog inget då familjen kräver att jag lugnar mig lite. Jag har kikat flera gånger om Kalmar sålt slut ännu men fortfarande finns det platser kvar. Hoppas de går åt snart så jag kan släppa det helt att köra nästa år.

Kanske ska jag helt enkelt ta tag i mina ursprungliga mål och satsa på Halvmaran SUB 100 minuter som min blogg handlade om från början. En annan dröm är att klara milen Sub 40.
En ide kan ju vara att satsa på milen då kommer ju halvmaran automatiskt så att säga.

Jag har ett lopp kvar i år och det är 6-timmars i Borås, kanske skulle man börja köra mycket långpass för att slå 53,5 km som jag hade förra året ?

Jag vill ju dessutom satsa vidare på triathlon så den träningsmotivationen måste jag hitta någonstans också.

Vore ju även trevligt att få en ordentlig tvättbräda....det finns kanske lite mål att uppnå ändå när jag tänker efter :D

Det får bli lite simning i morgon och tänka vidare någon dag till och sedan ta tag i detta. Nu orkar jag inte vila mera. Kroppen känns bra förutom att jag är lite öm i armarna.

2 kommentarer:

  1. Vad du än gör, sluta inte blogga. Jag tror jag hittade hit via jogg.se och tycker att du skriver både underhållande och inspirerande!
    //Jeanette

    SvaraRadera
  2. Tackar Jeanette. Det är för mycket egoboost i att blogga för att jag ska sluta :D

    SvaraRadera