torsdag 22 augusti 2013

Onti kroppen.



Efter Ironman kändes det helt ok i kroppen, jag var bara helt naturligt sliten men inget gjorde ont eller så. Detta höll i sig i ca 3 dagar men igår och idag är det som verkligheten kommit ifatt mig.
Jag är trött,matt och har värk lite varstans på kroppen. Dessutom så släpper inte överansträngningen i vänsterarmen utan den är allmänt svag och det känns inte alls kul just nu.

Jag är igentligen inte orolig utan får jag bara sova ut ett par dagar och total träningsförbud så kommer detta nog fixa sig. Jag kunde naturligtvis inte hålla mig igår när jag hittade ett fönster på en timma ungefär när pojken skulle spela fotboll. Direkt ansåg jag att simning hinner jag lätt innan matchen och så bar det iväg.
Ca 30 min i lite olika fart blev det och efter passet värkte det mindre i armen än tidigare så jag tog det som ett tecken på att detta var bra medicin. Jo tjenare. Det fick jag betala idag med värre värk.

När inte värktabletter ger någon effekt längre och man ju är 41 år får man nog inse att det tar ett tag för kroppen att återhämnta sig. Skit är det men rena fakta.

Kanske blir det lite lätt löpning i helgen men annars är det totalvila.

1 kommentar:

  1. Jo, kroppen är allt lite seg.
    Jag har dock kommit igång hyfsat nu och kört 2st pass.

    SvaraRadera