onsdag 10 juli 2013

Sim och Cykel idag.

Det var riktigt tråkigt väder idag så alla planer på träning sket sig men på kvällskvisten sprack det upp och blev finfint väder igen.
Jag simmade 600m i Dalsjön (gick dåligt 2:30 i snitt) och sedan upp på cykeln och en snabbrunda runt Borås på 26 km. Körde på lite extra så mjölksyran precis började svida i knäna vid uppförsbackarna och låg på som vanligt i övrigt. Gick väl inte supersnabbt men om jag jämför med 1:a rundan jag tog för 1,5 år sedan så är det i alla fall 4,5 km/h snabbare.
Känns som jag är en riktigt usel cyklist och halvsopig simmare. Det får bli fokus på cykling och simning nu och bara hålla uppe känslan för löpning. Jag tror nog att jag ändå fixar 4:30 på maran även om jag inte tränar löpning mer och förmodligen kan jag tjäna mera tid på att få till framförallt cyklingen på den lilla tiden som är kvar.

Det är lätt att sitta i sin kammare och bestämma vilka tider man ska fixa men ack så svårt när man verkligen är mitt i det.

Detta är min realistiskt plan för Kalmar. Allt under detta är bonus:

Simma: 1:30
Cykla: 6:15
Löpning: 4:30
Byten 0:15
Summa: 12:30

12:30 är alltså tiden jag realistiskt ska fixa om jag inte bryter ihop fullständigt på löpningen.
12:00 = En riktigt bra dag med guldben.
11:30 = Drömtid med guldben och en mirakeldag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar