måndag 15 juli 2013

Rekordvecka!!

Denna veckan kom jag äntligen över 10 timmars träning. Det slutade med 12,5 timmar effektiv träning. Jag slog även nytt rekord i antal mil cykling denna veckan. 250 km har det blivit sammanlagt.
Även ett nytt bottenrekord gällande löpning kasserade jag in. 8,2 km......inte så bra :( men simningen och cyklingen har tagit all tid, sedan är jag alldeles för lat och bekväm för att köra löpning direkt efter cykelpasset. Jag vet ju med hela kroppen att jag måste öva detta men jag vill helt enkelt inte :=D. Jag är liksom klar efter cyklingen, då tycker hjärnan att nu ska du ta det lugnt och ha det skönt, INTE springa och vara jobbig.
Grejen är att jag har inte speciellt svårt att byta mellan grenarna, det funkar nästan på en gång med löpningen men det är så tröslöst att få till det bara. Ungeför lika svårt som att komma upp riktigt tidigt för att träna. Det funkar någon gång men oftast inte alls. Sedan spelar det ingen roll hur mycket jag planerat passet innan.

Jag får helt enkelt vara nöjd och glad med all den träning jag fått till denna veckan och försöka få till ett par löp-pass också sedan.

Idag såg jag föresten att tv4 sport kör Ironman sammandrag från olika tävlingar. Vid 22:00 tiden idag sände de från Ironman Nice. Riktigt kul men skrämmande att se simningen. 2000 personer som ska i och simma samtidigt. Huga.!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar