onsdag 31 juli 2013

Löpning sliter.

Igår så simmade jag först i 1 timma och sedan bestämde jag mig för att springa 8 km på Kransmossen. Sagt och gjort jag uthärdade simningen i 51 minuter, bytte om snabbt för att sedan börja springa. Det gick oerhört tungt i början men efter ett par kilometer kom jag ner i min marafart 5:30 och det lunkade på ganska bra. Jag hade på tok för hög puls för farten men jag vet ju att om jag bara får in regelbundenheten i löpningen så kommer pulsen gå ner och farten gå upp.

Jäklar vad löpning sliter på kroppen om man jämnför med cykling och simning. Jag kan lätt cykla i 3 timmar och bara vara lite öm i rumpan men i övrigt må helt ok men efter 8 km löpning har jag känningar både här och där och är allmänt sliten. Kanske beror det på ren orutin men man blir ju lite orolig helt klart. Det kommer bli många långsamma och korta pass framöver.

Jag börjar bli lite lätt stressad över Ironman nu.
Är jag verkligen i tillräcklig form?
Kommer jag få panik under simningen?
Har jag rätt inställningar på cyklingen,
Kommer jag fixa löpningen?
Hur ska man äta/dricka under tävlingen?
Om det är pissigt väder, hur kommer detta påverka?`
Hur många gånger innan start behöver jag springa på bajamajan? Förmodligen 2 ggr :)
Punka? Tänk om jag får det flera punkteringar och bara har en slang med mig, räcker lagningskit ?
Vilka havsodjur finns det igentligen på Östkusten ?

Många frågor men få svar.......

1 kommentar: