lördag 6 juli 2013

Har börjat svulla som fa........

Har ju som sagt tidigare slutat snusa och nu börjar det visa sig på vågen också. Gått upp 4 kg på en vecka så nu visar vågen 74kg. Detta är en effekt av två saker. Dels går jag alltid upp några kilon när jag slutar snusa. Förmodligen beror detta på att min puls går ner så kroppen behöver inte jobba lika hårt som vanligt. Denna insikt är helt ovetenskaplig men ändå fakta. Rimligtvis borde en lägre puls göra att kroppen behöver göra åt mindre energi. Kanske är det en tankevurpa och jag är helt ute och cyklar men vågen visar 3-4 kilo upp varje gång jag lägger ner snuset.
Det andra är att jag totalt sett äter ungefär lika mycket kcal som vanligt men jag äter lite för mycket av livets goda. Jag måste skära ner på läsk och godis. Just nu känns det som jag bara sitter och svullar och förfaller.
Helt galet att jag kan gå upp typ 6% i vikt på en vecka. Nu djävlar gäller det att få bukt på hela den här viktgrejen. 67-68 kilo har jag satt upp som matchvikt till Kalmar och ska jag fixa detta måste jag ordna till kosten på en gång eller helt enkelt börja snusa igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar