måndag 8 juli 2013

120 km cykling idag.

idag tänkte jag köra hela sjuhäradsturen på 15 mil. Jag drog iväg vid 12-tiden och hade laddat med 3 nätcreme, 1 banan och 1 flask sportdryck samt 1 flaska vatten. Det rullade på bra och tanken var ju att jag skulle vara ute länge idag inte jaga km/h men det brukar ju gå sådär med den saken och så blev det idag med. Efter 5 mil låg jag lite över 30km/h så det fick bli målet idag. Tyvärr hittade jag inte skyltarna någonstans i Tranemo så jag tog vägen in till Svenljunga och fortsatte sedan den vägen hem till Dalsjöfors. Det slutade på ungeför 120 km med ett snitt på ca 29km/h.
Ganska nöjd med både tiden och distansen faktiskt. På tävling kan jag nog få upp det några kilometer till så snittet på 30km/h som jag satt upp till Kalmar känns faktiskt helt överkomligt.

Gött att "casha" in 4h redan på Måndagen. Nu vore det väl själva fan om jag inte kommer upp i 10h denna veckan.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat och bra tempo på långpasset.
    Jag måste också ta tag i det där nu..

    SvaraRadera