lördag 15 juni 2013

Triathlon debut

Idag var det triathlon debut, fast inte för mig utan för min äldste son Linus. Jag hade givit goda råd hela veckan och han hade säker 5 km cykel i kroppen och övat i sjön hela 300m samt inte sprungit en meter förutom det han gör i fotbollen.
Vi vaknade och han drog i sig en tallrik musli sedan var det bra med den saken. Jag var jättenervös och "curlade" som en tokig med utrustning mm.
Han fick på sig våtdräkten och ungdomarna startade 5 min efter motionärsgruppen. Det var ett jäkla gnällande i vattnet då de ca 25 st små glina tyckte att detta minsann var det kallaste vattnet de någonsin varit i. Nåja - starten gick och han kom iväg riktigt bra, han varvade crawl med bröstsim och tydligen var det ganska kallt och jag vet sedan tidigare att han är lite gnällig över kyligt vatten :D
7:57 simmade han på, vilket ju är riktigt bra enligt mig, bytet till cykling gick enligt plan och han drog iväg på racern. Jag tog bilen och väntade vid vändpunkten. Han hade ingen extra slang med sig så jag fick agera lite följebil. Det såg riktigt bra ut och han kom in på 41 minuter. Bytet till löpning gick utan fadäser och han sprang in på strax över 20 minuter. (En minut snabbare än jag presterade förra året)
Sluttiden blev 1:09 vilket bara är 3 minuter efter min tid på 1:06. Helt galet bra gjort med tanke på hur himla lite han tränat inför detta. Jag är mycket stolt över hans prestation men inser blygsamt att jag är helt talanglös:D, men en dag som denna kan man bara vara glad och lycklig över att ens son debuterat med bravur. En slutlig 9:e plats blev det i klassen, fast det var ju ett gäng "fuskare" med som gick på triathlon gymnasiet så dessa små gynnare kan man ju knappt räkna med.

Vi testade även en ny hinderbana som byggts upp på Kransmossen i Borås. Den kommer man nog köra ett antal gånger kan jag tänka mig. Lagom nivå som passar alla utan att vara mesig. Bra jobbat
Borås stad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar