tisdag 4 juni 2013

Hotell i Kalmar bokat och klart.

Igår fick jag äntligen tummen ur och bokade hotell i Kalmar för Ironman. Jag använde Ironmans officiella tjänst då det var helt kört att hitta något annat alternativ inom rimligt avstånd. Jag kände att 5 mil utanför blir för långt. Kankse kan jag inte ens röra mig efteråt, och att då köra bil en timma känns inte riktigt aktuellt.

3 nätter på Rasta Kalmar för 3700 kr ungeför gick det på. Jäklar vad Triathlon börjar bli dyrt !
Vågar kanppt säga något hemma längre då tusenlapparna bara flyger iväg på skojgrejer till pappa bara :D, men men det kommer nya pengar och en upplevelse som Ironman ska man inte snåla på. Kanske gör jag det bara en gång. I vilket fall som helt är det första gången och då vill jag att allt ska vara så bra som möjligt.

2 kommentarer:

  1. Nirvana har lite fuffens för sig tycker jag. Jag gillar inte helt att de köper upp alla platser och tvingar oss till att beställa genom deras sida. Minst 3 nätter dessutom.
    Då jag inte har någon bil så var jag tvungen att boka ett rum inne i stan vilket innebar en kostnad på 5700kr...
    Inte ok.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig. Det är riktigt fult men att Ironman gör allt för att tjäna pengar är ju ingen nyhet direkt. Jag hade som sagt kunnat få ett rum några mil utanför men jag tror att det kommer vara värt pengarna att ha nära till hotellet på kvällen den 17:e.....

    SvaraRadera