måndag 10 juni 2013

Cykla-Simma-Cykla

Idag var jag med på SOK Knallens utesim i Öresjö. Jag cyklade ca 20km ner till sjön och sedan var det simning i sjön i ca 50 minuter och hem igen. Kom upp i 2:15 effektiva minuter träning. Inte dåligt alls för att vara en Måndag.

Det var premiär för utomhussimning och de första 1000 metrarna var väldigt ovana och lite läskiga. Jag var naturligtvis långt efter snabb simmarna men lyckades ändå hålla ett snitt på 2:15/100 de 2200 metrarna vi simmade. Jag avslutade simpasset med att få kramp i vänstervaden ca 100m från stranden. Det var en ganska lindrig kramp som gjorde ont när den kom men den släppte ganska snart. Så här ett par timmar efter så känns det fortfarande men med lite vila så går det nog över snart.

Var kanske inte så smart att köra 500kcal fasta idag när jag ändå behövde lite energi.
Det som var positivt var att jag var helt oberörd efter de 2200 metrarna. Kunde lätt simmat det dubbla i den farten. Jag kommer troligen landa någonstans mellan 2:00 -2:15 när det väl gäller. Jag har helt enkelt inga muskler i armarna så jag får hoppas på att tekniken sitter hyffsat.
Kul att vara igång med simningen igen och med några löppass denna veckan så ser det ljust ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar