torsdag 13 juni 2013

Brickpass

Idag var jag med på Triträning med SOK Knallen. Det blev total 730m simning, 16,5 km cykling och 4 km löpning. Simningen gick lite bättre än i Måndags, dock är det frustrerande att vara sist hela tiden. Inte mycket att göra åt förutom att simma mera.
Cyklingen gick ändå ok. Hade ett snitt på ca 30 km/h på den mycket backiga banan.
Löpningen var trög och jag fick krampkänning igen. Hade ett snitt på 5:15 men första km gick i 6:00 fart. Fick inte igång benen alls. Det gick bättre efter ett tag men jag känner verkligen att jag måste träna alla grenar hela tiden nu för att inte tappa. Ett tag gick ju simningen bra, sedan var det löpningen och nu är det cyklingen men aldrig att det funkar samtidigt. Jag måste helt enkelt hålla upp den lilla formen som jag lyckas bygga upp och underhålla den samtidigt som jag fokuserar på en annan gren. Kruxet är ju bara att tiden inte räcker till. Tror jag skulle behöva minst 15 timmar i veckan för att lyckas med detta.

Jag hade ju tankar på att vara med i Borås Triathlon på Lördag men då krampen kom tillbaka idag så hoppar jag det. Vågar inte riskera att slå upp den igen så det får tyvärr stryka på foten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar