tisdag 4 juni 2013

Bodrum Turkiet

Det har varit lite dött på bloggfronten det sista då jag varit på semester i Bodrum Turkiet en vecka. Vi åkte dit hela familjen på ett all inclusive hotell och om min tanke var att jag skulle träna i en vecka där nere så sket det sig totalt.
Det var mellan 30-35 grader varje dag och vi vi låg mestadelen vid havet och hade det bara gött.

En dag stack jag faktiskt ut på en 10 km runda i värmen och den lokala befolkningen bara skrattade åt mig och knackade på huvudet som jag var totalt dum i huvudet.


Jag simmade säker 1500m totalt på hela veckan men det berodde faktiskt på att det var ganska höga vågor och simma i vågor i salt vatten är inte alls samma grej som att simma i bassäng kunde jag lugnt konstatera.
Jag kom in till Bodrum och köpte mig ett par nya Speedo simglasögon som satt som en smäck och som gjorde att jag kunde simma betydligt enklare men då var det bara någon dag kvar så jag softade helt enkelt vidare bara :D

 
Nu är jag hemma igen och jag fick till ett 66 km cykelpass i Lördags och igår så cyklade jag till och från jobbet så där kasserade jag in ytterligare 42 km.
 
Kroppen känns bättre än på mycket länge och jag har inte ens någon liten skavank att klaga på. Det enda är att vilopulsen är helt koko igen.  Jag tänkte att jag skulle försöka träna efter pulsen nu ett tag så kanske det ordnar upp sig. Ungefär max 175 vid löpning och 165-170 vid cykling. Det som dock är positivt är att jag inte kommer upp så högt i puls just nu och känner mig i trots lite träning i riktigt bra form.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar