söndag 5 maj 2013

100 km´på racern.

Idag var det uppgång kl 08:00 och sedan iäg 8:30 för att möta upp Mats i Fristad för dagens långpass på cykel. Jag hade inte någon av mina bästa cykeldagar kan jag säga och fick slita hund i stort sett från början.
Jag cyklade 15 km själv och redan här märkte jag att snittfarten var långt under första gången jag var ute. Mats som är en betydligt bättre cyklist än jag drog upp tempot lite och jag försökte hjälpligt följa med. Det gick ok till Vårgårda där vi vände sedan var det syra i benen så fort jag försökte ta i det allra minsta. Jag får helt enkelt inget flyt i trampandet, jag försöker på olika sätt att få jämnt tryck över pedalerna och hitta det där djävla rundtrampet men det är helt kört. Känns som jag får slita dubbelt upp för att få ut samma effekt som andra. Måste hitta någon som kan hjälpa mig med detta. Jag kommer ju cykla sönder mig totalt annars och sedan kommer det inte finnas någon bensin kvar till löpningen.

Försökte förresten springa lite efter mitt 4 h pass idag. Sprang typ 300m på gräsmattan hemma. Jag la ner direkt kan man säga. Det hade nog tagit ett par kilometer i väldigt lugn takt innan benen hade gjort något som kan liknas vid löpning kanjag säga.

Tur det finns lite tid kvar men det börjar bli tight nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar