söndag 14 april 2013

Premiär cykling..längsta någonsin.

Idag var det 8-9 grader ute som utlovat och jag hade bestämt sedan tidigare att nu ska cykelfan ut på vägarna igen. Efter diverse underhåll så kom jag iväg.
Jag hade ingen riktig rutt bestämd utan tänkte att jag kör på känsla så vi se vad det blir. Tog vägen över Rångedala till Fristad och sedan vidare ut till Vårgårda. Det gick helt fantastiskt bra, jag riktigt flög fram med lite ansträngning. Tänkte vid 35 km att något måste fan ha hänt i vinter så här lätt kommer jag inte ihåg att det var. Körde vidare i min Armstrong eurofori och stannade efter 48 km i Vårgårda och tog en korv med bröd + en pepsi.
Drog iväg hem igen och nu började jag förstå varför det gått så lätt. Jag hade ju cyklat i värsta medvinden ju, detta märktes tydligt på tillbakavägen då det var motvind så ini helv.
Jag hade medeltempo de första 48km på 32km/h och 25km/h på hemvägen.
Det blev nog lite för långt men någon gång måste jag börja ligga på 3-4 timmars långpass så förhoppningsvis får jag inte för mycket skavanker av dagens bravader.
Öm i röven, lårmuskler som är något överansträngda, fick lite krampkänningar i ena vaden är dagens facit.
Vila i morgon med lite simning och sedan ett snabbt pass löpning på Tisdagen sedan blir det några lugna pass tills Kungsbackaloppet på Lördag
Skönt att vara igång med cyklingen, men 18 mil och ett mara efteråt känns ganska långt bort nu. Undrar hur lång tid det tar att träna upp cykelmuskler ? Borde väl inte ta mer än 3 månader eller :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar