tisdag 30 april 2013

Kroppen är märklig...

Idag bestämde jag mig för att köra ett kort lunchpass och satte mig i bilen och åkte ner till gymmet. Min vana trogen så tog jag naturligtvis pulsen och den visade 48 slag/min. Hmmm något är nog fel tänkte jag och tog pulsen en gång till. Då visade den 45/min.
Ok kroppen tänkte jag, du bara lurar mig hela tiden så nu djävlar ska du få bevisa att det inte bara är inbillning. Sprang 5 km på löparbandet och då var 1 km i 5:00 fart, och 3 km i 5:15 fart + 1 km i uppvärmning och nerjogg. Näst sista kilometeten hade jag 5 fart och max 173 slag. Helt perfekt!
När jag låg i 5:15 fart var pulsen knappt äver 165.

Jag blir helt förvirrad av detta. I Fredags kunde jag knappt jogga utan att pulsen sprang upp i 185, idag ligger jag på den pulsnivå som indikerar toppform

Det enda igentligen som kan förklara detta är snuset. Jag var lite vek för ca 4 veckor sedan och började då snusa igen. Detta slutade jag med igår kväll men att få en sådan galen formtopp på 12 timmar tror jag inte riktigt på. Något annat konstigt är på gång här....
Jag tog visserligen en voltaren i morse men att detta skulle vara pulssänkande har jag inte varit med om innan så det stämmer inte heller.

Glad är jag ialla fall, man får väl hoppas det håller i sig. Vore ju roligt om formen stannade kvar över GBG-varvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar