måndag 29 april 2013

Fredagspasset åt helv...

Jag bestämde att jag skulle komma igång igen i Fredags och begav mig ut till Banvallen hemma. Sprang första kilometern i lugn takt för uppvärmning och tänkte att det får bli lite lite fartlek idag beroende på hur det känns.
Jag orkade springa i ca 1 km sedan var pulsen uppe i 185, farten var runt 5:00 så det var ingen racerfart direkt men kroppen var inte med alls. Jag körde 5 km på detta sätt och farten blev lägre och lägre och pulsen högre och högre.
Jag insåg här att detta är helt kört. Så har ska det inte vara. Lunkade hem och höll pulsen i ca 170 och farten var då ca 6:30. Jag sprang 4 minuter och gick en kilometer för att hålla ner pulsen. Helt uppåt väggarna.
Hade jag kört intervaller i 4 tempo hade det varit normalt men inte nu. I 6:30 tempo borde pulsen ligga i 150 ungefär.
Hoppas jag inte gjorde något dumt med att spränga mig som jag gjorde i Kungsbackaloppet nu bara.
Vet igentligen inte hur lång återhämtningsperiod jag har efter en sådan urblåsning men detta känns inte helt ok.
Återigen har jag börjat nojja för pulsen igen och jag har för det mesta vilopuls mellan 65-75 vilket är 10-15 slag för mycket.
Kanske är det så enkelt att jag behöver 2 veckor på mig för att återhämt mig ? Alla planer inför GBG-varvet har ialla fall blivit omkullkastade så jag får köra på känsla så får varvet bli vad det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar