onsdag 3 april 2013

Det går lite halvtrögt just nu...

Just nu går det lite halvtrögt. Jag har fortfarande känningar i fotknölen så jag vågar inte springa intervaller,backe eller belasta foten under länge. Det blir 7-8km i 5:30 - 6:00 fart. Ungefär den farten och distansen verkar foten klara av. Efter passet är det ömmt och jag känner def. av den men det sista har det gjort mindre och mindre ont så jag har förhoppningar att det ska lösa sig snart.
I helgen är det halvmara test med farthållare med SOK Knallen och jag hade tänkt test i 1:45 gruppen men nu får jag nog ta det som ett långpass bara och snällt ställa in mig i 1:55 gruppen och hoppas på att foten håller.
Planen är ju att maxa i Kungsbackaloppet så än finns det tid men det börjar bli lite stressigt.
Det positiva är att jag inte tappat spec. mycket rent konditionsmässigt. Jag har simmat dessto mer så flåset har jag lyckats hålla uppe tror jag men det krävs nog lite löp och fartkänsla för att SUB 1:45 ska vara möjligt.
Just nu har jag inte en aning om hur formen är. Kanske är den galet bra, kanske är den sopdålig, jag vet inte. En liten föraning borde jag ju få i helgen så jag får väl helt enkelt vänta och se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar