fredag 26 april 2013

Dags att sluta slappa.

Det har varit noll cykling och noll löoning sedan i Lördags. Endast 2 st simpass har jag mäktat med. Igår gick det dock riktigt bra på simningen. Jag brukar ha problem med att jag tycker det är så himla tråkigt efter ca 1000m och har svårt att motivera mig att köra vidare men igår simmade jag ialla fall 1500m på 34minuter. Jag börjar få riktigt bra kläm på detta nu. Lite mera simning och träning och på med våtdräkten så fixar jag 2:00/100m enkelt redan nu. Frågan är väl bara hur länge jag orkar, det har jag inte testat ännu.
Jag borde få till ett 4000m pass snart med full mundering snart.

Löpningen har som sagt varit obefintlig men det beror mest på att jag varit trött och kännt mig ganska sliten. Den där halvmaran slet nog mer än jag trodde. Rent muskelmässigt har det varit riktigt bra. Jag var lite öm ett par dagar men annars helt ok, men inte orkesmässigt. Dessutom är pulsen koko igen och jag ligger på 65-70 i vanlig vilopuls. När detta hänt tidigare så har hjärtrusningen inte varit långt borta men jag hoppas att det mera har med loppet i Lördags att göra.

Kanske pressade jag på för hårt ? Jag kände mig ju inte i spec. bra form och fick slita mig igenom så det började kanske redan innan tävlingen.

Ska börja att springa idag och köra på som vanligt i helgen och bara hoppas att det börjar lossna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar