lördag 16 mars 2013

Simkungen!!

Idag kände jag mig verkligen som en simkung i basängen. Jag bestämde mig för att köra i våtdräkt. Kände direkt att detta kommer bli ett roligt pass. Flytläget var konstant perfekt hela tiden. Helt otrolig skillnad. Jag låg och körde 50m i 1 minutsfart utan problem hela tiden.
Naturligtvis var jag tvungen att köra lite maxtest också och bästa tiden på 50m var 42 sek. Detta är hela 8 sekunder bättre än tidigare.
Jäkla skönt att känna att simningen funkar och att utvecklingen går framåt som tänkt. Värre är det med löpningen. Jag var ute på 8km igår och sprang hälften ungefär i 4:45-4:50 fart och resterande i 5:00- 5:45 fart. Jag skulle kört lite längre men kände av foten så jag sänkte farten och belastningen omgående. Idag när jag skulle springa efter simningen så fick jag ont nästan direkt när jag började springa. Kände efter i 500m sedan gick jag hem igen.
Jäkla skit är det men jag får nog helt enkelt vänta ut det bara. Körde ju med en 4 dagars kur med Voltaren förra veckan och det verkade ju fungera men tydligen inte tillräckligt.
Jag känner i stort sett ingenting när jag går vanligt utan bara när jag börjar belasta foten lite mera. Blir till att vila foten idag och se om det känns bättre imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar