torsdag 7 mars 2013

Löpning och sedan Simning

Då jag hade ett litet klinkerspass igår så hade jag lite distans att ta igen idag så jag kompade ut lite tid och stack iväg till gymet och körde mitt 10km pass på löparbandet. Inte varje dag jag kör hela 10 km på bandet så bara det var en bedrift, jag sprang i 5:30 tempo som jag bestämt tidigare och ökade till 4:30 sista kilometern. Pulsen låg på fantastiska 155 i snitt. Helt galet lågt för att vara jag. Så himla härligt att pulsen rättat till sig sedan jag slutade snusa.
Efter det lyckade löparpasset så stannade jag och käkade lunch på gymet också. De serverar soppa varje Torsdag och idag var det Tom Kha Gai soppa, helt makalöst god var den så det receptet ska jag stjäla och servera familjen i helgen tänkte jag.
Sedan var det simning på schemat och då löpningen gått så bra så var jag laddad till tusen att göra ett bra simpass också. Tyvärr hade nog löpningen satt sina spår för jag hittade inte flyt alls. Periodvis kunde jag hitta ett bra flytläge men farten var katastofal. Enda gången det kändes som jag simmade var när jag hade paddlar eller simfötter på. Framförallt med simfötter går det med en jäkla fart men så fort hjälpmedlen åker av så är farten helt bortblåst. Kompisen sade att jag hade en väldigt dålig frekvens på armarna och det stämmer säkert. Jag orkar ju för fan inte annars....kanske är det så enkelt att jag måste få upp frekevensen för att hitta mera fart. Det känns som jag har hyffsad teknik nu så kanske är det sista pusselbiten.

I morgon blir det monsterintervaller. 3X5 km i 4:45 fart med 1 km "vila" i 5:15 fart. Vet faktiskt inte om jag kommer klara dessa intervaller men jag ska göra ett försök

1 kommentar:

  1. 3x5 km låter som ert riktigt tufft pass, grymt om du klarar det .

    SvaraRadera