tisdag 5 mars 2013

Göteborgsvarvet är inte långt borta nu.

Idag började jag på allvar tänka lite på Göteborgsvarvet. Det är ju inte jättelångt dit och ska det gå skapligt så är det hög tid att få fram en plan nu.
Jag är fortfarande tveksam till om jag ska sattsa fullt ut på det eller om det ska bli något mellanting.
Jag tror nog att jag skulle fixa 1:45 i år om jag bara kör på med den planen jag har nu men det hade ju varit roligt att närma sig dom där SUB 100 minuter som hela min blogg heter :D
För tillfället funkar ju träningen ypperligt men vis av erfarenhet från de tidigare åren så kommer det säkert att dyka upp något fanskap som knasar till hela planen.
Plan A kommer ialla fall bli att köra Kungsbacka loppet och se hur det går. Går jag under 1:45 där så ska jag göra en ordentlig sattsning att nå SUB 100 annars får det bara bli vad det blir just den dagen.

Märkligt att det känns så enkelt att springa med 4:45 fart i 2,1 mil här bakom datorn men att det ska vara så djävla svårt i verkligheten :D

4 kommentarer:

  1. Bara att kämpa på. 73 dagar kvar. ;-)
    Ska du springa seedningslopp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade tänkt det från början men då hade jag verkligen behövt att köra en massa fartträning nu och det funkar inte så jag skippar seedningsloppet.

      Radera
  2. Min plan är oxå att springa varvet :-)
    Har däremot lite svårt att sätta upp ett mål med loppet i form av tid. Jag hoppas snart kunna träna så pass bra utan smärta att jag kanske kan göra ett bra lopp.. men vad ett bra lopp är.. det får jag avvakta med :-)
    Lycka till med din träning inför varvet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får helt enkelt köra ett njutningslopp. Bara springa och insupa stämmningen och må bra.
      Det är inte dumt det heller.

      Radera