tisdag 5 mars 2013

40min trainer, 40 min löparband

Idag fick jag till ett dubbelpass, varav ett var på trainern. 45 min på löparbandet och sedan på kvällen blev det 40 min på trainen.
Det är ju inte mycket i varken tid eller km att snacka om men det var skönt att få till något pass ialla fall på cyklen. Knät började inte ömma som det brukar så det var ju positivt. Det var riktigt jobbigt att köra på i 40 minuter och svetten bara rann av mig. Känns lite som trainer är vad löparband är för löpning. Man utför ungeför samma rörelser men det är galet tråkigt samt att värmen tar kål på en.
Förhoppningsvis är våren här nu så man kan cykla riktigt igen snart.
Provade även att trampa med en fot idag, det ser enkelt ut att ha jämnt tryck hela tiden men det var inte så lätt som det ser ut. Fick inte till rundtrampet alls idag men jag får väl helt enkelt öva lite mera bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar