söndag 3 mars 2013

21 km långpass i solen.

Idag tog det bara 1 tímmas snoozande innan jag kom upp och drog i väg på långpass.
07:30 och noll på termometern med en begynnande soldag stack jag iväg längs vägkanten in till Borås. Ville inte köra snabbt idag utan hade bestämt innan att ta det lugnt hela vägen.
Insåg efter 5-6 km att även om jag velat springa fort hade det ändå inte gått. Lederna runt fotknölen på bägge fötterna strejkar hejdlöst och det ömmar ordentligt runt dem nu. Det blir totalvila från löpning nu fram till på Onsdag så kanske kroppen hinner laga sig lite.
21 km på 2:15 blev det till slut idag. Längden är ju ok och även tiden jag varit ute så jag får väl helt enkelt vara ganska nöjd.
Nu bilr det Gällstad för att shopa lite nya jogginggrejer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar