onsdag 13 februari 2013

Slutat att snusa......igen

Igår kl 23:00 så slutade jag snusa igen. Har nu varit snusfri i ca 15 timmar och det känns helt ok. Jag har ju slutat ett antal gånger tidigare så jag vet att det svåra är inte att sluta, det svåra är att inte börja igen.
Jag märkte en total skillnad redan på förmiddagen, bra dagar kan jag ligga på runt 60 i puls men idag var jag nere på 52 och kanske ännu lägre. Jag är helt övertygad om att snuset är en betydande faktor gällande min höga puls, jag misstänker även att min höga kaffekonsumtion kan spela in en del.
Jag ska nu minska på kaffet och sluta helt med snuset och ge det ett par veckor och sedan utvärdera om jag ska börja snusa igen :D.
En av anledningarna till att jag börjat igen har varit att familjen blivit tokig på mig och mitt minst sagt lynninga humör. Det känns naturligtvis bättre att börja när man kan förklara bort det med att familjen krävde det.
Jag får helt enkelt tänka på att inte bli gringubbe så kommer detta nog att gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar