måndag 11 februari 2013

Måndag igen...

Idag ställde jag in simpasset då jag fortfarande har lite värk i axlen och behöver nog ett par extra dagar för läkning. Det blev ett pass på PT Huset istället. 5 km löparband med 2 km i 4:30 fart och resten i makligt 6:00 tempo, avslutade med 15 min på cykel och lite planka och balansövningar.
Skönt att börja veckan med lite löpning och kassera in 1 timmas träning.
Det har blivit 3,4,5 timmar de sista tre veckorna så jag får väl helt enkelt satsa på att komma upp i 6 timmar denna veckan.
Pulsen var något lugnare idag så förhoppningsvis är det på bättringsvägen. Jag har noterat att det tar väldigt lång tid innan den lugnar ner sig efter varje pass. Efter 4 timmar har jag fortfarande en puls på 75-80 slag. Borde ju inte ta mer än någon timma innan den är nere igen tycker jag. Kanske är det individuellt hur lång tid efter varje pass det tar innan den är nere på normal nivå men lite knepigt är det. Förmodligen hör det ihop med mitt övriga problem eller så är jag bara skitdåligt tränad och behöver träna mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar