söndag 17 februari 2013

Lågpuls 28 km.

Idag lät jag klockan snooza i ca 2 timmar innan jag kom upp vid ca 8 tiden. Bestämde mig för att springa långt och ta frukost efter ungefär halva distansen på McDonalds.
Jag körde efter lågpuls och gick inte över 165 i puls, snarare låg nog snittet på 155. Riktigt gött att springa lugnt ochinte stressa över tiden. Det gick hur bra som helst och jag stannade till 10 minuter efter ca 12 km och drog imig en macka,kaffe och lite juice. Detta var det första jag både ätit och druckit på morgonen så det var välbehövligt. Sedan var det bara att jogga hem. Slutade med 28km på 2:55h. Jag sprang i 6:15 fart i snitt.
Om jag kikar på samma sträcka förra året vid denna tiden så var tiden ungeför den samma men jag hade betydligt högre puls så kanske har det smygit in sig lite förbättring...man vet aldrig....
72 km löpning 0km simning och typ 0 km cykling blev det denna veckan. En helt ok vecka men kanske att jag skulle fått in något simpass.
Nästa vecka ska jag till Tysklan så jag har inte en aning om hur mycket träning jag får till. Jag har hela väskan full av träningskläder så jag räknar med att få till ett och annat pass ialla fall.
En kompis som var i Tyskland för inte så länge sedan rekommenderade verkligen att bada bastu där....undra vad han menade med det :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar